Blixtsnabba leveranser! - Fri frakt över 500kr - Fria returer

Hem / kopvillkor

Köpvillkor

För alla stunder där genomtänkta funktioner inte märks men gör all skillnad.

1. Allmänna villkor - Sverige

Chevalier AB (Chevalier AB, Konstruktionsvägen 3, 435 33 Mölnlycke, Org. Nr 556726-6811) tillämpar såväl Konsumentköplagen som lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt gäller 14 dagar från mottagen leverans.

Du får inte beställa på www.Chevalier.se om Du är under 18 år eller står under förvaltarskap.

Du får endast beställa genom hemsidan i egenskap av konsument, och alltså inte i egenskap av företag eller näringsidkare. Vill du beställa i egenskap av näringsidkare ber vid dig kontakta oss direkt.

2. Beställning

Beställning av våra produkter kan göras hos någon av våra återförsäljare samt via www.chevalier.se . Inkommande beställning via www.chevalier.se besvaras med orderbekräftelse via mail.

Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit vid beställning. Vi rekommenderar att du sparar den orderbekräftelse som du erhållit från oss.

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart i enlighet med våra anvisningar nedan.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera order om leverans av någon anledning inte kan ske. Om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina order och leverera dem i ett paket.

3. Priser

Alla priser anges i SEK, inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för fel i priser, lagersaldofel, slutförsäljningar, tryckfel etc. En produkt som redan är skickad från vårt lager påverkas inte av prisförändringar som sker efter ordertillfället, till exempel i form av kampanjer, rea eller förändringar i prissättningen. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Avgift för frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer.

Rabattkoder är i regel endast giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Vi ber dig att kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp. Vi förbehåller oss rätten att neka köp eller makulera order vid missbruk eller felinformation av olika slag, betalningsproblem eller olämpligt bruk av rabattkoder.

4. Betalning

Vi använder oss av Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du betalsätt. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 18 år.

LLäs Klarnas användarvillkor här:

https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/user

5. Fraktavgift och leveranstid

Vid beställning för 1000 kr eller mer tillkommer ingen fraktkostnad. Fraktkostnad om 70 kr inklusive moms tillkommer på beställningar där summan är lägre än 1000 kr.

Normal leveranstid är 1-3 dagar efter att varan är skickad från vårt lager. Efter att beställningen har lämnat lagret skickas ett bekräftelsemail med en spårningslänk.

Avvikelser kan förekomma. Chevalier kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Vi kommer att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

6. Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 295 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos serviceombudet i cirka 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt den bifogade instruktionen.

7. Personuppgifter

Personuppgifter du lämnar till Chevalier AB hanteras i enlighet med GDPR och den svenska lagstiftningen om datasäkerhet. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullfölja våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig som exempelvis att fullfölja leveranser. Vi kan även komma att skicka nyhetsbrev eller annan information via e-post, förutsatt att du angett att du önskar att få nyhetsbrev skickat till dig. Du kan avbryta prenumerationen när du själv önskar.

Chevalier AB kommer inte att sälja eller lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Du har även rätt att få tillgång till den information om dig som behandlas av Chevalier AB.

8. Öppet Köp /Ångerrätt

Ångerrätt gäller 14 dagar från mottagen leverans. Du har rätt att byta färg, storlek, produkt eller få pengarna tillbaka inom 14 dagar från att köpet hämtats ut hos ombud, av dig eller ett ombud som du utsett. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Produkten ska vara oanvänd och i sådant skick att den går att sälja igen utan vidare åtgärd. I varje paket finns en anvisning om hur du ska gå till väga för att returnera varor. Vi förbehåller oss rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas tillbaka i strid mot returanvisning kommer ej att behandlas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Återbetalning sker via Klarna.

9. Reklamation

Vi hanterar endast reklamationer som har köpts via www.chevalier.se. För att reklamera en produkt som har köpts hos någon av våra återförsäljare måste reklamationen hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto. Om inköpsstället där du har köpt din produkt har stängt ner, är du välkommen att kontakta oss.

Vi erbjuder en reklamationsrätt på 3 år från inköpsdatumet noterat på ditt kvitto i enlighet med tillämplig lagstiftning. Kvitto bör därav kunna uppvisas för att ett reklamationsärende ska behandlas. Reklamationsrätten gäller för produkter som är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Reklamationsrätten täcker bl.a. inte fel eller skador som uppstår på grund av felaktig användning eller normalt slitage. Reklamationsrätten gäller inte heller för yttre påverkan som skiljer sig från produktens marknadsförda syfte.

Produkten du köper av oss skall vara felfri vid leverans.

För reklamation eller frågor: maila till chevalier@chevalier.se, uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kort beskrivning av reklamationsorsak, en bild på skadan samt dina kontaktuppgifter (adress och telefonnummer).

10. Reservation

Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter så som faktafel, fel i priser, erbjudanden, produktbeskrivningar eller annan information om varorna på www.chevalier.se. All bildinformation på www.chevalier.se ska ses uteslutande som illustrationer och det kan inte garanteras att dessa på ett korrekt sätt återger varans exakta utseende i fråga om exempelvis färg och passform eller funktioner.

11. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat. Du kan läsa mer om kakor på Post- och telestyrelsens hemsida www.pts.se/cookies eller genom att klicka på ”Hjälp” i webbläsarmenyn.

12. Force Majeure

Händelser utom vår kontroll såsom naturkatastrof, krig, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantör, fördyrande omständigheter eller liknande händelser vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att Chevalier befrias från att fullfölja sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. Om en situation som avses ovan uppstår ska Chevalier snarast möjligt, samt så snart hinder för avtalsenlig fullgörelse inte längre föreligger, informera dig som kund.

13. Ogiltighet

Skulle någon bestämmelse i dessa villkor vara ogiltig eller icke-verkställbar, ska övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter, förutsatt att följden av ogiltigheten inte blir oskäligt betungande.

14. Tvist

Chevaliers inställning är att vi vill lösa eventuella tvistiga ärenden med dig på ett sätt som gynnar både dig som kund och Chevalier. Om tvist inte kan lösas i samförstånd prövas den vid den allmänna domstol som följer av lag eller enligt alternativt tvisteförfarande enligt nedan. Om tvister inte kan lösas i samförstånd med Chevalier kan kund alltid vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se www.arn.se.

1. Salgsbetingelser - Norge

Salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter fra Chevalier AB (Chevalier AB, Konstruktionsvägen 3, 435 33 Mölnlycke, Org. Nr 556726-6811) til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede grunnlaget for kjøpet./p>

For å kunne handle på www.chevalier.se må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år må du få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven, kredittkjøpsloven. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, e.l.

Du får endast beställa genom hemsidan i egenskap av konsument, och alltså inte i egenskap av företag eller näringsidkare. Vill du beställa i egenskap av näringsidkare ber vid dig kontakta oss direkt.

2. Bestillinger

Bestilling av produktene våre kan gjøres hos en av våre forhandlere og via www.chevalier.se. Innkommende bestillinger via www.chevalier.se besvares med ordrebekreftelse via e-post.

Innkjøpsavtaler inngås bare når vi har bekreftet bestillingen ved å sende en ordrebekreftelse til den e-postadressen du spesifiserte under bestillingen. Vi anbefaler at du lagrer ordrebekreftelsen du har mottatt fra oss.

Vi forbeholder oss retten til å nekte kundekjøp. Alle bestillinger anses som bindende. Hvis du har lagt inn en ordre ved en feiltakelse, må du derfor kontakte oss umiddelbart i samsvar med instruksjonene nedenfor.

Vi forbeholder oss retten til å rette ordrer hvis levering av en eller annen grunn ikke kan finne sted. Hvis du har gjort flere bestillinger, forbeholder vi oss retten til å kombinere ordrene dine og levere dem i en pakke.

3. Priser

Alle priser er angitt i NOK, inkludert Norsk merverdiavgift, for øyeblikket 25%. Vi forbeholder oss retten til at det kan være feil i priser, varebeholdningsfeil, utsolgte varer, trykkfeil osv. Et produkt som allerede er sendt fra vårt lager påvirkes ikke av prisendringer som skjer etter bestillingen, for eksempel i form av kampanjer, salg eller endringer i prisingen. Vi forbeholder oss retten til å gjøre momsøkninger og andre prisendringer som vi ikke kan kontrollere. Avgift for frakt og eventuelt fakturagebyr blir lagt til.

Rabattkoder er vanligvis bare gyldige for ett kjøp og kan ikke kombineres med andre tilbud. Vi ber deg om å sjekke at prisen har vært riktig før du fullfører kjøpet. Vi forbeholder oss retten til å nekte kjøp eller kansellere bestillinger i tilfelle misbruk eller feilinformasjon av ulike slag, betalingsproblemer eller upassende bruk av rabattkoder.

4. Betaling

Du betaler trygt med Klarna sine løsninger. Beløpet trekkes fra konto i henhold til den løsningen du velger hos Klarna. Ved kortbetaling, vil beløpet trekkes direkte på kortet, før du mottar varene.

All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder Klarna seg retten til å avise betalingen og bestillingen kan dermed ikke gjennomføres.

Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post fra Klarna etter gjennomført kjøp, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Om du har spørsmål om vurderingen, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.

5. Fraktavgift og leverringstid

Ved bestilling for 1000 kr eller mer, vil ingen fraktkostnader legges til. Fraktkostnader på 70 NOK inkludert mva vil bli lagt til ordrer der summen er lavere enn 1000 NOK. For eventuelle retur (som ikke skyldes feil produkter eller feil plukking), legges et returgebyr på NOK 70, inkludert mva, som blir trukket fra beløpet Klarna betaler tilbake.

Normal leveringstid er 2-5 dager etter at varen er sendt fra vårt lager. Etter at ordren har forlatt lageret, sendes en bekreftelses-e-post med sporingslenke.

Avvik kan forekomme. Chevalier kan ikke holdes ansvarlig for levering av utsolgt eller utgått produkt. Fraktkostnadene er alltid synlige i handlekurven.

Vi vil gjøre alt vi kan for å levere bestillingen din så raskt som mulig. Som kunde har du imidlertid rett til å kansellere et kjøp i tilfelle en omfattende leveringsforsinkelse.

6.Uavhentede pakker

Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnadene for håndteringen som oppstår med uavhentede pakker (returfrakt, håndteringskostnader, etc.). Derfor belaster vi et gebyr på 295 NOK hvis en pakke ikke hentes. Forsendelsen er hos servicerepresentanten i cirka 14 dager før den returneres til oss. Vær derfor oppmerksom på at hvis du angrer på et kjøp og vil returnere varen, må du først hente pakken og deretter returnere i henhold til vedlagte instruksjoner.

7. Personopplysninger

Personopplysninger du gir til Chevalier AB blir håndtert i samsvar med GDPR og den Norske lovgivningen om datasikkerhet. Ved å oppgi din personlige informasjon, samtykker du i at vi bruker innsamlet informasjon for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg og yte tjenesten du forventer, for eksempel å fullføre leveranser. Vi kan også sende nyhetsbrev eller annen informasjon via e-post, forutsatt at du har indikert at du ønsker å motta nyhetsbrev sendt til deg. Du kan si opp abonnementet når du vil.

Chevalier AB vil ikke selge eller avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Du har også rett til å få tilgang til informasjonen om deg som behandles av Chevalier AB.

8. Åpent Kjøp / angerrett

Angrerett er gyldig i 14 dager fra mottatt levering. Du har rett til å endre farge, størrelse, produkt eller få pengene tilbake innen 14 dager etter at kjøpet ble hentet, av deg eller en person du har utnevnt. Produktet må returneres i uendret tilstand og i originalemballasjen. Produktet må være ubrukt og i en slik tilstand at det kan selges på nytt uten ytterligere tiltak. Hver pakke inneholder instruksjoner om hvordan du går frem for å returnere varer. Du kan også lese den samme informasjonen under "Returer". Vi forbeholder oss retten til å belaste kunden hvis noe mangler. Returer som blir sendt tilbake i strid med returinstruksjonene vil ikke bli behandlet. Returer sendt mot kontanter ved levering innløses ikke.

Tilbakebetaling skjer via Klarna.

9. Reklamasjon

Vi behandler kun klager som er kjøpt via www.chevalier.se. For å klage på et produkt som er kjøpt fra en av våre forhandlere, må klagen behandles av det respektive kjøpspunktet som er oppgitt på kvitteringen din. Hvis kjøpsstedet der du kjøpte produktet ditt har stengt, er du velkommen til å kontakte oss.

Vi tilbyr klagerett i 3 år fra kjøpsdatoen som er angitt på kvitteringen din i samsvar med gjeldende lov. Det skal være mulig å legge frem en kvittering for at en klagesak skal behandles. Reklamasjonsretten gjelder produkter som er mangelfulle i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning. Reklamasjonsretten dekker bl.a. ikke defekter eller skader forårsaket av feil bruk eller normal slitasje. Reklamasjonsretten gjelder heller ikke ytre påvirkninger som skiller seg fra produktets markedsførte formål./p>

Produktet du kjøper fra oss må være feilfritt ved levering.

For klager eller spørsmål: e-post chevalier@chevalier.se, oppgi ditt fulle navn, bestillingsnummer, en kort beskrivelse av årsaken til klagen, et bilde av skaden og din kontaktinformasjon (adresse og telefonnummer).

10. Reservasjon

Vi forbeholder oss retten til å gjøre feil som faktafeil, prisfeil, tilbud, produktbeskrivelser eller annen informasjon om varene på www.chevalier.se. All bildeinformasjon på www.chevalier.se må utelukkende sees på som illustrasjoner, og det kan ikke garanteres at disse korrekt reflekterer produktets eksakte utseende med tanke på for eksempel farge og passform eller funksjoner.

11. Cookies

I henhold til elektronisk kommunikasjonslov, som trådte i kraft 25. juli 2003, må alle som besøker et nettsted varsles om informasjonskapsler brukes. Når du besøker dette nettstedet, lagres informasjonskapsler på datamaskinen din. Disse informasjonskapslene er såkalte økten informasjonskapsler og brukes til å holde oversikt over innloggingen din (hvis du er logget inn) og handlekurven når du handler. Session-informasjonskapsler lagres ikke lenge på datamaskinen din, men forsvinner når du lukker nettleseren.

Hvis du ikke aksepterer bruk av informasjonskapsler, kan du stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies eller for å informere deg om et nettsted bruker informasjonskapsler. Hvis du slår av cookies, vil du ikke kunne handle, ettersom handlekurven og innlogging krever at informasjonskapsler fungerer. Du kan imidlertid se deg rundt i butikken uten å ha aktiverte informasjonskapsler.

Du kan lese mer om informasjonskapsler på Post- og telestyrelsens hjemmeside www.pts.se/cookies eller ved å klikke på "Hjelp" i nettlesermenyen.

12. Force Majeure

Hendelser utenfor vår kontroll som naturkatastrofer, kriger, industrielle aksjoner, regjeringsvedtak, manglende levering av underleverandører, dyre omstendigheter eller lignende hendelser som ikke med rimelighet kunne vært forutsett, skal tilskrives force majeure. Dette betyr at Chevalier løslates fra å oppfylle sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler. Hvis det oppstår en situasjon referert til ovenfor, må Chevalier informere deg som kunde så snart som mulig, og så snart det ikke er noen hindringer for kontraktsmessig ytelse.

13. Ogyldighet

Hvis noen bestemmelse i disse vilkårene er ugyldige eller ikke kan håndheves, skal de andre bestemmelsene være rettskraftige og rettskraftige i den grad det er tillatt i gjeldende lov, forutsatt at konsekvensen av ugyldigheten ikke blir urimelig belastende.

14. Tvist

Chevaliers holdning er at vi ønsker å løse eventuelle tvister med deg på en måte som kommer både deg som kunde og Chevalier til gode. Hvis en tvist ikke kan løses ved enighet, blir den prøvd i den alminnelige domstol som følger av lov eller i henhold til en alternativ tvistemåte som nedenfor. Hvis tvister ikke kan løses i avtale med Chevalier, kan kunden alltid henvende seg til General Complaints Board (ARN), www.arn.se.