FRI FRAKT ÖVER 500kr - SNABBA LEVERANSER - FRIA RETURER

Hem / kopvillkor

Köpvillkor

För alla stunder där genomtänkta funktioner inte märks men gör all skillnad.

1. Allmänna villkor - Sverige

Chevalier AB (Chevalier AB, Konstruktionsvägen 3, 435 33 Mölnlycke, Org. Nr 556726-6811) tillämpar såväl Konsumentköplagen som lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt gäller 14 dagar från mottagen leverans.

Du får inte beställa på www.Chevalier.se om Du är under 18 år eller står under förvaltarskap.

Du får endast beställa genom hemsidan i egenskap av konsument, och alltså inte i egenskap av företag eller näringsidkare. Vill du beställa i egenskap av näringsidkare ber vid dig kontakta oss direkt.

2. Beställning

Beställning av våra produkter kan göras hos någon av våra återförsäljare samt via www.chevalier.se . Inkommande beställning via www.chevalier.se besvaras med orderbekräftelse via mail.

Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit vid beställning. Vi rekommenderar att du sparar den orderbekräftelse som du erhållit från oss.

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart i enlighet med våra anvisningar nedan.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera order om leverans av någon anledning inte kan ske. Om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina order och leverera dem i ett paket.

3. Priser

Alla priser anges i SEK, inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för fel i priser, lagersaldofel, slutförsäljningar, tryckfel etc. En produkt som redan är skickad från vårt lager påverkas inte av prisförändringar som sker efter ordertillfället, till exempel i form av kampanjer, rea eller förändringar i prissättningen. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Avgift för frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer.

Rabattkoder är i regel endast giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Vi ber dig att kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp. Vi förbehåller oss rätten att neka köp eller makulera order vid missbruk eller felinformation av olika slag, betalningsproblem eller olämpligt bruk av rabattkoder.

4. Betalning

Vi använder oss av Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du betalsätt. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 18 år.

LLäs Klarnas användarvillkor här:

https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/user

5. Fraktavgift och leveranstid

Vid beställning för 1000 kr eller mer tillkommer ingen fraktkostnad. Fraktkostnad om 70 kr inklusive moms tillkommer på beställningar där summan är lägre än 1000 kr.

Normal leveranstid är 1-3 dagar efter att varan är skickad från vårt lager. Efter att beställningen har lämnat lagret skickas ett bekräftelsemail med en spårningslänk.

Avvikelser kan förekomma. Chevalier kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Vi kommer att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

6. Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 295 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos serviceombudet i cirka 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt den bifogade instruktionen.

7. Personuppgifter

Personuppgifter du lämnar till Chevalier AB hanteras i enlighet med GDPR och den svenska lagstiftningen om datasäkerhet. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullfölja våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig som exempelvis att fullfölja leveranser. Vi kan även komma att skicka nyhetsbrev eller annan information via e-post, förutsatt att du angett att du önskar att få nyhetsbrev skickat till dig. Du kan avbryta prenumerationen när du själv önskar.

Dina personuppgifter kan komma att behandlas av tredje part som hjälper oss utföra vissa uppgifter. Sådana tredje parter betraktas som Chevaliers personuppgiftsbiträden vilka behandlar uppgifterna på vårt uppdrag. Chevalier är dock fortsatt ansvariga för att dina rättigheter avseende personuppgifter uppfylls, även om vi har anlitat ett personuppgiftsbiträde för viss behandling.

Personuppgiftsbiträden för Chevalier hanterar bland annat vår e-handelslösning och betalningstjänster. Du godkänner även att vi kopplar din mailadress till tredjeparts aktörer, som till exempel Google, för att Chevalier ska kunna mäta och analysera annonsering. När Chevalier ingår ett avtal där dina personuppgifter delas med våra personuppgiftsbiträden ingås ett avtal för att säkerställa din integritet och en ändamålsenlig behandling av dina personuppgifter.

8. Öppet Köp /Ångerrätt

Ångerrätt gäller 30 dagar från mottagen leverans. Du har rätt att byta färg, storlek, produkt eller få pengarna tillbaka inom 30 dagar från att köpet hämtats ut hos ombud, av dig eller ett ombud som du utsett. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Produkten ska vara oanvänd och i sådant skick att den går att sälja igen utan vidare åtgärd. Strumpor kan ej returneras om de inte är i helt obruten förpackning. Etiketterna ska sitta kvar på plagget. I varje paket finns en anvisning om hur du ska gå till väga för att returnera varor. Vi förbehåller oss rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas tillbaka i strid mot returanvisning kommer ej att behandlas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Återbetalning sker via Klarna.

9. Reklamation

Vi hanterar endast reklamationer som har köpts via www.chevalier.se. För att reklamera en produkt som har köpts hos någon av våra återförsäljare måste reklamationen hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto. Om inköpsstället där du har köpt din produkt har stängt ner, är du välkommen att kontakta oss.

Vi erbjuder en reklamationsrätt på 3 år från inköpsdatumet noterat på ditt kvitto i enlighet med tillämplig lagstiftning. Kvitto bör därav kunna uppvisas för att ett reklamationsärende ska behandlas. Reklamationsrätten gäller för produkter som är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Reklamationsrätten täcker bl.a. inte fel eller skador som uppstår på grund av felaktig användning eller normalt slitage. Reklamationsrätten gäller inte heller för yttre påverkan som skiljer sig från produktens marknadsförda syfte.

Produkten du köper av oss skall vara felfri vid leverans.

För reklamation eller frågor: maila till chevalier@chevalier.se, uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kort beskrivning av reklamationsorsak, en bild på skadan samt dina kontaktuppgifter (adress och telefonnummer).

10. Reservation

Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter så som faktafel, fel i priser, erbjudanden, produktbeskrivningar eller annan information om varorna på www.chevalier.se. All bildinformation på www.chevalier.se ska ses uteslutande som illustrationer och det kan inte garanteras att dessa på ett korrekt sätt återger varans exakta utseende i fråga om exempelvis färg och passform eller funktioner.

11. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat. Du kan läsa mer om kakor på Post- och telestyrelsens hemsida www.pts.se/cookies eller genom att klicka på ”Hjälp” i webbläsarmenyn.

12. Force Majeure

Händelser utom vår kontroll såsom naturkatastrof, krig, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantör, fördyrande omständigheter eller liknande händelser vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att Chevalier befrias från att fullfölja sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. Om en situation som avses ovan uppstår ska Chevalier snarast möjligt, samt så snart hinder för avtalsenlig fullgörelse inte längre föreligger, informera dig som kund.

13. Ogiltighet

Skulle någon bestämmelse i dessa villkor vara ogiltig eller icke-verkställbar, ska övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter, förutsatt att följden av ogiltigheten inte blir oskäligt betungande.

14. Tvist

Chevaliers inställning är att vi vill lösa eventuella tvistiga ärenden med dig på ett sätt som gynnar både dig som kund och Chevalier. Om tvist inte kan lösas i samförstånd prövas den vid den allmänna domstol som följer av lag eller enligt alternativt tvisteförfarande enligt nedan. Om tvister inte kan lösas i samförstånd med Chevalier kan kund alltid vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se www.arn.se.